W około jeziora Niepruszewskiego w mega upale

Wtorek, 6 sierpnia 2013 · Komentarze(0)
Kategoria 51-100
To był strasznie gorący dzień. Tak gorący że szefostwo skróciło dzień pracy o godzinę, bo w biurach bez klimatyzacji na 10 piętrze było nie do wytrzymania. Wcześniej rozpoczęte popołudnie i głód rowerowy po ostatnich dwóch bardzo krótkich przejażdżkach z Weroniką musiały doprowadzić do jakiejś nieco dalszej trasy. Padło na Niepruszewo z obowiązkową kąpielą w jeziorze. Potwierdzam, że w takiej temperaturze 60km smakuje jak 100km w ludzkich warunkach. Przed 17 wystartowałem z kumplem z okolic lotniska i udaliśmy się w stronę Niepruszewa trasą którą widać na mapie poniżej. Nie ma zbyt wiele do pisania. Z początku droga rowerowa, później trochę lasu, pola i na koniec runda w około jeziora z poszukiwaniem miejsca , w którym można by się wykąpać bez tłumów w około. Co ciekawe nie kąpaliśmy się w jeziorze, tylko za radą miejscowego rybaka udaliśmy się do okolicznych stawów po dawnej żwirowni mieszczących się bezpośrednio przy A2. Krystalicznie czysta woda, jedyne 4 osoby przy brzegu i uczucie które towarzyszyło zanurzeniu się w stawie po takiej trasie w afrykańskich upałach - bezcenne! Zdecydowanie miejscówka roku! Na pewno będę tam wracał! Po kojącej kąpieli droga powrotna już mocno ruchliwą ulicą Poznańską - robiło się późno a na niebie goniła nas wielka burzowa chmura (która jednak dotarła do Poznania dopiero w nocy). Postój na głównej plaży w Niepruszewie (tłumy), zimny Lech Free i jazda do domu. Wyprawa jak najbardziej udana!